Surveys for assessing satisfaction with the distance learning courses of the Master’s Degree in Atherosclerosis Research
Keywords:
satisfaction, quality of education, distance courses, COVID-19, master’s degree courses.Abstract
Introduction: COVID-19 caused the Ministry of Higher Education to indicate the interruption of face-to-face teaching activities. Subsequently, the master's degree in Atherosclerosis Research had to continue in the virtual modality.
Objective: To validate survey design for assessing the satisfaction of master's degree students and professors with the virtual courses of the master's degree in Atherosclerosis Research.
Methods: A qualitative research was conducted consisting of a review of the published literature to analyze the grounded theory in survey design and validation. Publications from 2017 were reviewed using the search, in which the following text chain was entered: design and validation of instruments to assess satisfaction with virtual courses. A documentary analysis was also conducted to analyze key concepts and ideas about the methods used for the development of this type of instrument, to consider problem situations and challenges of this design in other studies, as well as to learn about the different ways of approaching the research problem. For the design of the instruments, a pilot study was carried out with selected students and teachers.
Results: The survey for the students consisted of twelve questions, while the professors had ten. The latter ones considered its quality as satisfactory. In the analysis of the results by authors and the overall assessment of both surveys carried out by the research group, two recommendations for improvement emerged, then included to make the final version of each instrument.
Conclusions: Both surveys are easily adaptable for use in other virtual courses and in different virtual learning environments. Both instruments provide general data, information about the teacher, course content, bibliography and technological assurance.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.
