The Manual for Improving English Language in Health Professionals
Keywords:
improvement, linguistic skills, performance improvement.Abstract
Introduction: Cuban higher medical education advocates the training of highly qualified professionals, capable of considering, within their performance, the particularities of the cultures where they perform their professional activity. To this end, it is vital to achieve effective communication in English in a variety of intercultural contexts. English for specific purposes refers to the teaching and learning of English as a second or foreign language, in which the objective of the students is to use English in a specific field. Most professionals do not have the necessary development of language skills in this language, which would allow them to establish adequate communication with patients and family members.
Objective: To implement the manual for the improvement of the English language skills of health professionals.
Methods: A technological development research was carried out in the field of higher medical education at Facultad de Ciencias Médicas Enrique Cabrera, with 60 health professionals who were traveling to fulfill internationalist missions in English-speaking countries in the 2023-2028 academic years. The used theoretical methods were historical-logical, documentary analysis, systematization and systemic approach; while observation and surveys were used as empirical methods.
Results: The use of the manual for the improvement of the English language skills of health professionals allowed the improvement of their performance, by raising their level of knowledge of the English language, with a greater appropriation, systematization and integration of the contents and linguistic skills.
Conclusions: The manual presented here is an important tool for further English language training in the field of health professionals.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.