Student perspective about virtual learning strategies and satisfaction with university services
Keywords:
higher education, learning strategy, virtual educational strategies, student services.Abstract
Introduction: Achieving higher education excellence in the demand of the learning process subjected to dynamic changes, based on the adequacy of learning strategies, is necessary to achieve student satisfaction.
Objective: To evaluate learning strategies and satisfaction in relation to university services from the student perspective at the Higher Polytechnic School of Chimborazo.
Methods: A basic, nonexperimental, descriptive and cross-sectional cohort research was developed, which included a universe of 409 students belonging to four university majors. The sample consisted of 199 students who expressed their desire to participate in the study. The study period covered between January and March 2022. Two research questionnaires were applied: the CEVEAPEU, to evaluate learning strategies, and another to identify the level of student satisfaction with university services.
Results: All the learning scales and subscales were evaluated as being at a high level. Educational strategies, attributions and the conception of intelligence as modifiable were those indicated as being at a medium level in the four majors investigated. The students' satisfaction with all the university services showed to be at a high level and, in terms of importance, only the educational environment reached a medium level in two majors.
Conclusions: Despite the high levels of evaluation obtained according to the learning scales and subscales, there is a differentiated behavior in the evaluation of learning strategies (virtual learning strategies) among the different majors investigated.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.