A clinician and pedagogy professor for problem-based learning
Keywords:
medical education, problem-based learning, professors.Abstract
Introduction: The qualifications required from a professor have implications for job placement, professional development and the quality of health human resource training.
Objective: To determine a professor's expertise and whether there is empirical evidence that his or her background in problem-based learning (PBL) influences student learning.
Methods: In this scoping review, published articles were searched for in the Medline, Scopus, PubMed, Google Scholar, EBSCO and ScienceDirect databases. The search initially included articles published between 2015 and 2020; then, studies cited in these articles were included to increase the sample number. The assessment was performed independently by two researchers. A sheer number of eleven articles met the inclusion criteria. Data about the qualities of the PBL professor were extracted and analyzed.
Results: Studies exploring the qualifications of the PBL professor are scarce, while there is no unified criterion on the training and experience required from them. The empirical evidence found is questionable and shows gaps in the understanding of this problem, although it suggests a professor with expertise in medicine and pedagogy as the best option.
Conclusions: These findings represent a serious shortcoming of PBL. A possible solution is to integrate the teaching of pedagogy into medical curricula in order to have a greater number of professors with expertise in both medicine and teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.