Historical Evolution of English for Specific Purposes in the Postgraduate training of the dental graduate
Keywords:
English for Specific Purposes, historical evolution, postgraduate training, dentistry.Abstract
Introduction: the teaching-learning process of English for Specific Purposes in its development has gone through different stages in postgraduate training.
Objective: to describe the historical evolution of the teaching-learning process in English for Specific Purposes since its insertion into postgraduate training of the dental graduate.
Methods: a historical and descriptive study was carried out with the use of theoretical-logical, analytical-synthetic and inductive-deductive methods.
Results: four stages stand out: first (1962-1975), marked by the changes brought about by the University Reform; second (1976-1991), influenced by the indications of the discipline's syllabus in curricula A and B, the teaching methods of the time and textbooks; third (1992-2010), has an impact on the curriculum C, the teaching methods and the changes in the regulations related to postgraduate education in Cuba; and fourth (2011-current 2024), it transcends the indications of the D and E curricula and the English language improvement policy.
Conclusions: the analysis carried out allows us to confirm that the historical evolution of the English for Specific Purposes in the postgraduate training of the dental graduate has gone through training objectives that have been changing according to the academic needs of the time; undergraduate curricula, that influenced the teaching-learning process; a teaching-learning process, that has used different linguistic methods and approaches; the Common European Framework of Reference for Languages; in addition to the use of technology and the modifications in the regulations related to postgraduate education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.