Performance of Graduates in Three Master's programs in Public Health (2009-2018)
Abstract
Introduction: Impact assessment is a mandatory activity in master's programs; once these are completed, they must be complemented by the design and implementation of graduate follow-up programs.
Objective: To describe the professional, scientific, and teaching performance of graduates from three Master's programs in Public Health, carried out at higher education institutions in Mexico, Brazil, and Cuba.
Methods: A descriptive and retrospective study was conducted, based on a survey of 48 graduates from master's programs carried out between 2009 and 2018. The evaluation indicators corresponding to the professional, scientific, and teaching performance of the graduates were selected. An online questionnaire was administered at two institutions (Brazil and Mexico) and by email at a Cuban institution.
Results: Of the 48 graduates who responded to the questionnaire, 11 belonged to the Brazilian institution, 10 to the Mexican institution, and 27 to the Cuban institution. Job performance was satisfactory in 100% of graduates, contrary to teaching and scientific performance, where Cuban graduates stood out. The contributions of the programs were recognized by 87.5% of the graduates.
Conclusions: The results are useful for reviewing the content of public health master's programs related to the work, scientific, and teaching performance of graduates, as well as for implementing graduate follow-up programs as an institutional commitment to completing this postgraduate training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Hilda Santos Padrón, Nelcy Martínez Trujillo, Silvia Isabel Martínez Calvo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.
