Technological Resources to Enhance Learning in the Subject of Human Embryology
Abstract
Introduction: Teaching Human Embryology can be complex due to the abstract nature of the processes and the need to visualize structures and stages that are not easily observable in daily clinical practice. Clinical simulation is an advanced educational tool that can significantly improve understanding of embryonic and fetal development processes, as well as the identification of anomalies and the application of knowledge in clinical contexts. Various modalities have been used to visualize embryology, from simple static drawings to interactive dynamic 3D models.
Objective: To identify technological resources to enhance learning in the subject of Human Embryology.
Methods: A search for up-to-date scientific material was conducted in academic databases such as Medline (via PubMed), Google Scholar, and Web of Sciences, covering the period from January 2010 to June 2024, in Spanish and English. The keywords “teaching of embryology” and “technological resources for teaching embryology” were used.
Results: The main concepts, resources, and technologies were analyzed, which allowed us to identify the importance and limitations of learning in the subject of Human Embryology.
Conclusions: Through the use of interactive tools and 3D models, students can explore embryonic development in an immersive and practical way. Despite technical and integration challenges, the benefits of a deeper understanding and practical application of knowledge make the use of technological resources a valuable tool in embryology education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Mercy Doménica Durán Pincay, Yelisa Estefanía Durán Pincay, Vicente Augusto Jaime Mora, Leonardo Xavier Borbor Sánchez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.
