Improvement of Professional Performance in the Multidisciplinary Health Team in Respiratory Rehabilitation for Congenital Cardiopathies
Keywords:
strategy, training, respiratory rehabilitation, medical sciences.Abstract
Introduction: Respiratory rehabilitation is aimed at reducing the risk of pulmonary complications. In order for health care proposals to be adjusted to the target population, it is important to determine the demands for updating, systematization and dissemination of knowledge from postgraduate education.
Objective: To evaluate the training strategy for improving the professional performance of the multidisciplinary health team in respiratory rehabilitation for patients with congenital cardiopathies at Hospital Cardiocentro Pediátrico William Soler.
Methods: Observation of professional performance and expert consultation, according to Delphy, were used. The chi-square goodness of fit test, the binomial test in the preexperiment, as well as the satisfaction test by the Iadov technique, were used.
Results: From the analysis of the obtained information, it was found that the consulted experts evaluated all the indicators as quite adequate. In the preexperiment, very positive changes were observed in the cognitive, procedural and attitudinal dimensions. The group satisfaction index with the implementation of the training strategy was very satisfactory.
Conclusions: The results express a scientific value by evidencing positive changes after the training strategy. The evaluation of the expert consultation and the preexperiment, in the comparison before and after the training actions, favor the improvement of the professional performance of the multidisciplinary health team. The results of the satisfaction test on the proposed training actions confirmed the viability of the strategy in its follow-up and sustainability.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores conservan todos los derechos sobre sus obras, las cuales pueden reproducir y distribuir siempre y cuando citen la fuente primaria de publicación.
La revista se encuentra sujeta bajo la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) y sigue el modelo de publicación de SciELO Publishing Schema (SciELO PS) para la publicación en formato XML.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material.
La licencia no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No Comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
Avisos:
- No tiene que cumplir con la licencia para elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
- No se dan garantías. La licencia podría no darle todos los permisos que necesita para el uso que tenga previsto. Por ejemplo, otros derechos como publicidad, privacidad, o derechos morales pueden limitar la forma en que utilice el material.